Sunday, April 19, 2009

Labuan & Sandakan

Aku seringkali bermain-main upanya ? lambat betul aku sedar.
lama juga tidak menulis dalam blog ini.

sebentar tadi baru sahaja aku bermuhasabah ngan sahabat sebilik ku Abdillah Mat Lin ? mau tido tak ble sdh ptg ni aku ada paper...sistem kewangan islam.

semenjak kebelakangan ini juga aku begitu sibuk dalam erti kata lain menyibukan diri ngan hal2 yang kurang berfaedah.

keja-keja masih berlambak-lambak agy.semuanya perlukan pengaturan.keluh ku walaupun tak baik.asyik2 modul2 ni...modul2 ni tak da ka yang lain.sakit memikirkan modul lain2 aku kadang terlena..

kadang terfikir gak...sampai bila ka tahap pemikiran ini macam ni jak. orang da fikir jauh2.jangan jumud hasli kata abang aliff basri.watte kata2 nya tu wat aku tercabar sebagai seorang lelaki yang punya ego.

masing-masing mau bawa diri, kata faham konsep berjamaah.bukan aku mengeluh tapi kira gitu la...?

aku mau belajar ? bila aku katakan begitu aku di tertawakan.o...aku bawa imej yg sebaliknya mungkin selama ni yang menyebabakan orang memperlekehkan aku jika aku kata macam tu.

buzz!! buzz!! YM ku membuatkan fokus belajarku mula terganggu, adik-adik upanya ? tak habis layan adik2, buzz dari mantan2 pimpinan plak ? buzz agy dari pimpinan plak.watte..? ndak terbelajar aku oleh di org ni.ah..jng macam tu hasli ? nyah kau bisikan syaitan...?terus melayan.

pertemuan ngan TNC dan HEP baru2 ni menimbulkan pelbagai tanda tanya ? senarai nama2 budak2 BADAR terpampang gah, di papan kenyataan depan HEP.pagi tu aku terima awal pesanan daripada AZIE ( T.PENGERUSI LKA ) bos...assalamualaikum.ya kenapa azie ? kejap makan dulu katanya.

aku menunggu2 sms nya semula namun tidak juga ada. hinggala aku hendak jalan ke bandar,mahu kirimkan kamal duit utk belikan tiket kapal terbang ke selangor 15- 16 mei ni.

duit poket semenjak kebelakangn ni selalu kering..mahu kirimkan org tersayang pun tak da plak.tak pa la..ada rezeki ada lah tu katanya.aku akui jak kata2nya...nnt membebel panjang plak.
lama juga sdh tidak menanyakan kabar padanya.tak pa la...insyaAllah semuanya baik2 jak tu.

badar kena di bubarkan..tak ble ada sdh badan2 atau pertubuhan2 agama di UMS ni.ini polisi universiti kata prof Amran.hati ku mula berkata yang bukan2, kenapa plak ni. seolah-olah mereka sudah merancang...?badar jadi sekretariat masjid da.duduk di bawah masjid.

ah..malas plak mahu teruskan sdh la...?janji aku post sikit gak.
esok abgku..akhi syukri akan terbang ke KUIS ana berharap abg terus thabat dalam perjuangn.dan untk Ust. Yazid dan Ust.Helmi tahniah saya ucapkan semoga ada pembaharuan dalam kehidupan ini..takbir?

kepada pihak HEP semoga mengamalkan sistem islami yang syumul di kampus ini.
kepada MPP kena tegas dan kuat dalam bergerak.
kepada ahli gerakan KAMPUS.kata prof amran ble ba jadi ahli PAS asal tak pegang jawatan jadi EXCO.jadi jangan mau takut2 agy..muka2 yang sdh di mark...jng la segan2 dan malu agy.
kepada ust.junaidi dan ust.syam plak..masjid masih kosong la.macam sam gak dngn yang dulu2..
masjid bocor agy..masjid masih banyak najis burung agy.kan jawi kata ada peruntukan rm 3000 Utk kebersihan masjid jak. jadi apa ka her nya tu...

mikropone masjid juga mcm habis bateri jak.sedangkan pakai elektrik gak.klo sukan air ble blanja besar2...kenapa utk uma allah tak ble oi...k la malas mau membebel ni...bnyk komen nnt sendiri tarak buat. ka la salam..

hatihati ada orang pantau blog antum semua..orgnya tu...anjing HITAM KERAJAAN.kakakakakaka.

2 comments:

Nur Kamal Moong said...

SEMANGAT itu datang dari jiwa hamba yang selalu tunduk ketika yang lain sedang lena di buai mimpi.

Mereka menyangka itu GILA!
Mereka berfikir itu SIHIR!
Mereka mendakwa itu KERAMAT!

Bahkan itu hanya satu SEMANGAT!!

Salam perjuangan AMIR!!

IBU.SUMIASIH said...

Saya mau mengucapkan terima ksih g tidak terhingga, serta penghargaan & rasa kagum yg setinggi-tingginya kepada AKI JEYAPATI , saya sudah kerja sebagai TKI selama 5 tahun di singapore, dengan gaji lebih kurang 2.5jt/bln, tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari, apalagi setiap bulan harus mengirim ortu di jawa, sudah lama saya mengetahui roomnya AKI ini, juga sudah lama mendengar nama besar aki, tapi saya termasuk orang yg tidak terlalu percaya dengan hal ghoib, jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng Saja.
tetapi kemarin waktu pengeluaran 8924 , saya benar2 tidak percaya & hampir pingsan, angka yg diberi aki 8924 ternyata tembus, awalnya saya coba2 menelpon, saya bilang saya terlantar di singapore, tidak ada ongkos pulang, terus beliau bantu kasih angka 8924 setelah saya bantu mahar 8 juta.mulanya saya tdk percaya,mana mungkin angka ini keluar, tapidengan penuh pengharapan saya pasangin kali 100 lembar, sisa gaji bulan januari, ternyata meledak….!!!
dapat BLT 750jt, sekali lagi terima kasih banyak AKI JEYAPATI, saya sudah kapok kerja jadi TKI, rencana minggu depan mau pulang aja ke sukabumi.buat aki,saya tidak akan lupa bantuan& budi baik aki.HUBUNGI AKI JEYAPTI DI NO INI 0852-4228-0055. KLIK TOGEL 2D 3D 4D 6D DISINI