Friday, July 31, 2009

buat bonda.



Pejam-celik Pejam - celik, tampa kusadari telah sampai detiknya. Mindaku terus berfikir, Dan fikiran menjadi kosong.selepas ini apa, dan apa lagi.Kulihat sahabat-sahabiahku yang lain begitu semangat bekerja untuk Islam. semuanya sibuk dengan kerja masing-masing.dan tidak kurang juga ada ahli yang hanya duduk di bilik dan pergi ke kuliah sahaja kerjanya.lumrah..kebijaksanaan pimpinan untuk meletakkan mereka di mana.

Hari ini kami berprogram lagi, minggu lalu PMI baru sahaja berakhir.pada minggu lalu yang juga lantikan pimpinan organisasi gamis negeri yang baru telah pun di jalankan.saudara ana, akhi afiq telahpun dilantik selalu presiden gamis negeri pada kerika itu.Maknanya pahala akan bertambah, dan dosa juga akan bertambah.

Minggu lalu mataku sukar untuk tertutup dan tidur. bencana demi becana berlaku pada dunia hari ini. Penyakit H1N1, menular ke serata dunia termasuklah k.k.banyak kampus-kampus yang telah pun di istiharkan tutup ( kuarantin) sementara waktu.UMS tidak tutup ka bang...kata seorang adik junior kepada kepada saya.Kalau ada kes sepatutnya di tutup dik.spontan kataku..selang beberapa hari dengar khabar.seorang student UMS telahpun diistiharkan positif H1N1.Sumber mengatakan ianya baru balik dari Cina.lalu dikatakan positif H1N1.PERLUKAH KITA TUTUP? k.k dan labuan berbeza tempat dan jauh jaraknya.

apa tindakan ums labuan dalam hal ini?

Alhamdulillah baru-baru ini pihak universiti telahpun mengadakan pemeriksaan kesihatan percuma kepada semua pelajar ums.dan ada yang di kuarantinkan.Apa yang merisaukan, saya juga telah mengalami simtomnya.selesma dan mata berair.Mudah-mudahan ini semua sebagai penebus dosa-dosaku yang lalu.

Masalah air?

air...o..air.masalah air juga melanda bumi ums kal termasuklah wilayah labuan ini sendiri.dikatakan masalah ini berpunca daripada kekurangan air dalam empangan wilayah ini.dan ada yang mengatakan, proses pembuatan empangan baru di beoufort.tidak tahu la apa sebenarnya puncanya.Mungkin ini semua teguran Allah kepada pemimpin2 dunia.

ibu..

oya sebelum mengakhiri entri sembang kosong ini.pada 27 julai yang lalu adalah merupakan hari jadi bondaku.dikesempatan ini.ingin rasanya diri ini mengucapkan selamat hari lahir ibu.semoga bonda sihat dan di panjang umur oleh Allah s.w.t.selamat di dunia dan akhirat.dimurahkan rezki dan diberkati segala gerak geri.

No comments: