Thursday, March 4, 2010

Ikhlas ka KITA



salam satu akidah,salam satu perjuangan,salam kita sebagai gerakan Islamiyyah.

Ashadu Allah ila ha ilaula
wa as hadu anna muhammad dar rasulullah.

Allah u akhbar!!! Allah u akhbar!!! Allah u akhbar!!!

alhamdulillah!!! alhamdulillah!!! alhamdulillah!!!

puji dan puja kehadrat Allah,solawat dan salam buatmu Ya Rasulullah...! walaupun sudah beberapa hari, hari keputraan mu berlalu akan tetapi hati ini masih terasa akan kewujudan mu.getar hati ini Ya rasulullah, sakit jiwa ini, mengenangkan perjuanganmu, mohon diri ini mengharapkan syafaat mu.

Ya Allah jadikan hati-hati kami ini, tertaut utuh memperjuangkan agamamu. Ya Allah Kami makin jauh dengan puji-pujian Ya Allah.kami makin jauh dengan kepantasan gerak kerja siasah kami.Kami Lalai dengan kebanggan assabiah ya Allah. Jauhi Ya Allah, Jauhi ya Allah gerakan ini daripada Fitnah.

kekuatan tarbiah islamiyyah,ahli gerkan ini sudah lusuh.subuhnya kian merunsingkan,akhlaknya kian tercemar dengan pelbagai ikutan emosi.Ya Allah,lindungi lah,lindungilah,lindungilah.saya salah satu daripada mereka.Jangan kerana dosa-dosaku jemaah ini menjadi jahannam Ya Allah.selamatkan lah,selamatkan lah,selamatkan lah.

Ya ALLAH, selepas ini saya yakin orang akan menghina dan mengkritik kami,mencaci dan memandang serong kepada kami.tapi biarlah,biarlah.asalkan ianya boleh menjadi satu teguran sepoi bahasa buat kami sendiri dan rakan-rakan yang lain jua.biarlah, sedikit manfaatnya asalkan ada yang menbacanya.

kepada semua umat muhammad,tiada gunanya perarakan itu,tiada gunanya hadiah johan sepanduk itu,tiada gunanya johan pakaian seragam itu, tiada gunanya tokoh maulidur rasul itu,jika kita sahaja yang memperolehinya,sebab sekitar kita jua sepatutnya bersama dalam satu masa memperolehi gelaran yang sama.

Allah humma, Allah humma, Allah humma.

Lama sudah tidak di update blog ini,emosi pula entri kali ini.moga2 Allah merahmati kita semua.sedih kerana terkenang usrah semalam..adik-adik usrah tidak kenal siapa itu Muhammad s.a.w.? sapa bapa nabi muhammad ?
katanya Abdul Rahman.. tidak perlu disalahkan mereka.tetapi kita lah yang patut mengajar mereka.bagi ustaz2 dan ustazah2 di labuan jagalah dengan taklifan yang menyebabkan anda dipersoal nanti.

dakwah disini sepi dan sunyi,masjidnya besar gah dan ber air-corn lagi,jadi apakah lagi alasan anda,apakah lagi alasan anda.nampak kah kamu umat muhammad bagaimana?emosinya,cukup setakat ini,itu sahaja.untuk khutbah kita pada hari ini..doakan kita semua Istiqomah.

Ya mukallibal kulub.thsbit kulu bana ala dinik wa ala tho a tik.

No comments: