Wednesday, December 30, 2009

Sejernih Embun !!!



Assalamualaikum salam satu Malaysia dah Wahdah

Alhamdulillah segala kepujian dan gelaran buat ilahi.Rabb bul Alamin.selawat dan salam buat Nabi Junjungan, Muhammmad S.A.W. Para sahabat dan sahabiah baginda,kaum keluarga baginda.

Tidak lupa juga buat pejuang-pejuang agama Allah,para mujaddid dan mujahid, para akhwat sahabat dan sahabiah ku, yang menggeramkan dan menggembirakan.semoga kita semua mendapat rahmat dan keberkatan iLAHI. DAN semoga segala usaha kita selama ini,jerit lolong kita, usaha dan tenaga kita yang cetek ini, serta percanggahan pendapat kita itu menjadi titik pemula dalam kita mematang diri kita dan generasi akan datang.

Selamat kembali ke dunia siswa

Rakan dan taulan sekalian, pejam celik dan celik-celik kita terus hendaknya mengenai diri kita yang sudah dewasa ini.Tampa Kita sadari kita ini sudah berada di penghujung semester pengkuliahan.Ada yang SUDAH tidak sabar-sabar lagi hendak menghabis sesi pembelajaran mereka dan hanya menungguh penerimaan sijil penyembelihan mereka ( kata syeihk Al MAUDUDI ).

Ada juga yang bermasalah misalnya, masalah berhutang dengan UMS secara Tiba-tiba. Ada yang tidak teraudit jumlah subjek yang telah diambilnya, akibatnya jumlah jam kredit mereka untuk gread tidak mencukupi,slip peperiksaan sebagai bukti plak sudah hilang dan tidak menghairankan juga ada yang sengaja meng extendkan dirinya di kampus yang indah pada Antarabangsanya ini tapi kolot dari segi pengurusannya.rasanya tidak salah saya memperkatakan sedemikian sebab ini adalah blog saya sendiri dan realitinya berlaku.suka atau tidak terpulang pada diri masing-masing.

Rakan sahabat yang bijaksana dan bijaksini

saya juga ingin menyentuh sdikit mengenai musibah air yang masih lagi melandah atau menimpah penduduk Labuan dan mahasiswa Kampus Ums Khususnya.semua ini berlaku pasti bersebab dan mungkin kerana terlalu banyaknya Air yang Haram menyebabkan Allah Kurangkan bekalan air yang suci lagi bersih.

Ataupun mungkin kerana, tiadanya orang2 yang cukup imannya atau jiwa muslim yang tegar hatinya menegakkan syariat Allah.Kadang detik hati ini mempersoal dan mencabar Fikiran " Hasli Hanya mengedar Risalah "itu sahaja kemampuan mu.sedangkan ada lagi yang lebih baik darimu.Kamu melas berfikir duhai Hasli?

waddu waddu..hank dan kerdilnya usahaku.sakit dan pedihnya akalku.semuanya itu cabran dan mehnah Hasli. Bersabar !!!...pujuk bisik kecil hatiku ini.

Rakan sahabat sekalian.

Mungkin tidak terlambat juga untuk saya memperkatakan bahawa, selamat ulang tahun hijrah yang ke 1431 Hijrah.semoga semuanya berada dalam keadaan baik dan memiliki azam yang baik2 semuanya.terutamanya abang jumatku yang sering kali memberi signel bulan 12 MAHU KAWIN, sampai sekarang tak kawin2.mana janjimu tarowi.apapun saya doakan semoga semua selamat.

akhirnya saya sudah tidak banyak masa lagi,kata Al-Banna. Kerja kita lebih banyak berbanding masa.semoga Allah memudahkan Usaha dan kerja kita semua.selamat bermuhasabah.

No comments: